Search This Blog

Loading...

Sunday, April 24, 2011

Andainya lelaki tahu...

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Monday, April 4, 2011

kehidupanku di UIA Nilai mse shortsem...

emm..nak cite ckit la cne hidup aku kt nilai mse shortsem kli ni...
first of all...
the first day check in hostel...
aku duk stu bilik ngan SHA..
igtkn dpt bilik besr...
seb bek dpt bilik tuk 4 org..
slese skit..
beriye la igtkn duk kt bilik tu 4 org..
last duk 2 org je ngan SHA...
bdk lg 2 org tu xjd msuk blik tu...
klu sha xde..
sorg la aku kt bilik..
nk wt cne...
dh tggl due org je...

skang ni dh tmbh lg sorg bdk bru...
nme die ATHIAH...
die dak HS..
dr UIA Pj..
dulu die amik nursing kt pj...
die ok je orgnye..
peramah..
rsenye die lg bgus dr aku...
huhuhu..
kire ok sgt2 la de die..
xde la aku sorg2 je kt bilik mse sha xde...

klu nk taw...
skrg ni mahallah dh de tmbh rule bru...
klu nk g mne2..
kne tulis nme kt guard...
blik pn sme...
xkire la nk g mne2 pn...
even nk ke blok B....
KECUALI pgi kelas..
nk kuar lme skit pn dh pyh..
huhuhu..

aku msih lg kje kt cc..
wat mse ni..
bos aku yg pnh dtg cc mse sem ni..
hnye la abg Kamal..
yg lg 3 org tu snyp...
hehehe..
(psl bos pn msuk kt cni jgk..["_] )
sem ni kje ngan laila n kak ina..
wiwin xde dh..
cume sem ni customer kurg sgt2..
cian bos ktrg..
xbnyk income..
nk byr ktrg lg...
xpe la bos...
sabo je le...

sem ni aku kne amik 2 subjek repeat..
Intro to Human Scince dgn Aqidah..
Aqidah Ust. Ali tuah yg ajr..
die knl sgt2 aku..
mse dlm klas..
dr mule klas smpi hbs klas..
nme aku msti kne sbut nye la...
huhhuhu...
Intro Hs lak Miss Asmiza yg ajar..
Miss ni comel sgt orgnye..
cre die ckp..
cre die exlplain..
mudh je nk fhm..

exam dh dekat..
kuiz pn..
MUET lg...
xpe zaf...
stdy..
wt revision...
jgn malas2...
kne rjin2...
t bru la bleh score..
chaiyok2..!!!
aja!! aja!!
fighting!!!!!
u can do it zaf..
no matter how hard it is..
u must believe with your ownself..
u must realize it..
jgn musnahkan harapan mak ayah yg menggunung tinggi...
ingat tu..!!

kepada kawan2..
sahabat2 zaf..
yang de kt luar sne...
doakan zaf di sini..
rindu sgt2 dgn korg sume...
harap  korg sume sihat..
hepy slalu...
zaf kt sini sntiase doakn korg..
miss u n love u all..
muahh..!!

Saturday, April 2, 2011

Kata-kata bijak tentang CINTA...

Terkadang cinta itu membingungkan
Penuh dengan cerita
Cinta tidak mengenal sakit dan menyakiti
Cinta tidak mengenal bohong dan membohongi
Cinta tidak mengenal luka dan melukai
Karena sesungguhnya cinta itu hadir dengan sendirinya
Atas dasar Sebuah KEJUJURAN, KEPERCAYAAN dan TANGGUNG JAWAB…
Berkata dengan kata2 indah itu baik
Namun lebih baik lagi apabila berkata tanpa kata indah..!
Sesungguhnya Cinta dinilai bukan dari sebuah kata
Tetapi lebih pada apa yang telah kita katakan…!!

jika kamu bersedia bkorban untuknya, itu bkan cinta, tapi pengorbanan.
jika kamu ingin slalu ingin di sampingnya, itu bukan cinta, tapi kesepian.
jika kamu ingin memilikinya, itu bukan cinta, tapi ambisi.
jika kamu ingin memilikinya disaat oranglain memilikinya, itu bukan cinta, tapi kesetiaan.
jika kamu tidak bisa mengeluarkan kata-kata sedikit pun dihadapannya, itu bukan cinta, tapi rasa kagum.
jika kamu menerima kekurangannya itulah cinta.
jika kamu sedang bersama orang lain tapi masih memikirkannya itulah cinta.
jika ia membuat resah itulah cinta.
jika kamu merelakannya meskipun hatimu hancur saat dia di miliki oleh orang lain itulah cinta.

kalau berbicara tentang cinta
tidak akan pernah ada habisnya sesuatu yang tidak bisa kita pahami apakah semua itu lahir dari hati yang tulus, lahir dari sebuah kepercayaan entahlah ku juga tak dapat mengatakannya.
karena terkadang ada yang saling mencintai tapi mengapa akhirnya saling menyakitkan begitu rendahnya nilai cinta itu, jika kita pikir awal kebahagian mereka begitu mengagungkan cinta serasa cinta hanya milik mereka.
tapi mengapa akhirnya saling menyakitkan.
apakah cinta hanya sebatas saling membutuhkan atau hanya sebuah ucapan yang hanya sesaat,yang entah kapan akan berganti dengan sebuah kebencian.
sebenarnya diposisi ini cinta tidak salah, tapi yang salah orang yang mengenal cinta itu sendiri.
mengapa….pasti pertanyaan yang sama akan selalu ditanyakan.
mari kita renungkan apakah kita sudah cukup mengenal cinta itu sendiri.
karena cinta bukan hanya sebuah komitmen
karena cinta bukan hanya sebuah perasaan yang sesaat.
karena cinta bukan hanya sebuah kalimat yang indah.
karena cinta bukan hanya hidup dan mati.
karena cinta bukan hanya kecantikan dan ketampanan
karena cinta bukan hanya untuk saling menyakitkan
karena cinta adalah sesuatu yang agung melebihi makna yang ada jika kita bisa lebih memahaminya.
semoga cinta selalu membawa kebahagiaan dan kedamsian seperti yang ku harapkan.

Friday, April 1, 2011

Redza's school freinds..

lepak2 kt bilik kaunseling...
ni sume kes boring la..

Me n Faha...
my best fren..

puas hati dpt siapkn puzzle naruto...
1000 pcs tu.... 

kenangan di musolla Redza...
sume prefect..huhu..

My siblings...

Hye sume..
I've something that I wanna share with all of my viewer..
I just wanna tell you about my family..
keluarga sy adalah sebuah keluarga yg besar..
sy de rmi siblings..
iaitu 11 org..rmi kn?
ok la..
xnk bzir mse u all..
sy mulekn dgn bismillahirrahmanirrahim...

1.first..
kaklong..
her name is Siti Sarah Bt Zulkapli..
umur die dh 30thn..
die jd ustzh KAFA..
dlm mse yg sme..ambil upah mnjhit..
die dh pn brkhwn dgn suaminye, Mohd Fadzli Bin Abu Bakar ktika brumur 21thn..
kini die telah dikurniakn 3 org ank..
they are -Asim,8 thn. (abang)
             -Afif,7 thn. (angah)
             -Nousrah, 5 thn (adik)

2.second..
abang..
his name is Muhammad Zulfadhli Bin Zulkapli..
umur, 27 thn..
mengajar di SK Pedas, Rembau..
sudah berkahwin dgn kakngah, Siti Hamira ktike brumr 24 thn..
n skrg ni kakngah dh sarat mengandung ank sulung...
InsyaAllah next month die brslin..

3.third..
kaklang..
nme, Siti Suriati Bt. Zulkapli..
umur 26 thn..
juga seorang cikgu di SK Port Dickson..
sudah berkahwin with bang lang, Mohd Helmi Bin Abdullah ktike brumur 25 thn..
kaklang pn tgh mengandung ank sulung skrg ni..
bru mncecah 4 bln..
InsyaAllah bln september nnt lhir la bby bru..

4.fourth..
ateh...
his name is Mohammad Zulasyraf Bin Zulkapli..
umur dh 25 thn..
he is a teacher too..
die mengajar kt MRSM Mukah, Sarawak..
kini, die telah pn brtunang dgn kak Nor Sa'idah..
org Kelantan..

5.fifth..
akak..
nme akak Siti Hajar Bt Zlkapli..
umur dh 24 thn..
pn jd cikgu..
die mengajar kt SMK Kampung Banyok, Sarawak...
masih blum berkahwin n xde talian pertunangan lg..
but his future fiance n husband de kt oversea skrg ni..
blum hbs bljr lg..

6.sixth...
kak ude..
nme ude Siti Nadhirah Bt Zulkapli..
umur dh 23 thn..
bukn seorang cikgu..
tp bkerja d JHEAINS..
bhgian hal ehwal cerai dan rujuk..(xtaw la btul ke x..)
sudah brkhwin dgn bang ude, Mohd Firdaus Bin Alias ktike btumur 22 thn..
kini sdg mngandung ank sulung..
bru mncecah 4 bln lbih..
sme la dgn alang nnt smbut bby bru..
buln september..

7.seventh..
its me...
my name is Siti Zafirah Bt. Zulkapli..
umr sy dh 20 thn..
msih lg sorg student..
kini menuntut d CFSIIUM, Nilai..
tu je la..
hehehehe.. 
(O_o) just view my profile..

8.eighth..
my younger sister..
her name is Siti Zainab Bt. Zulkapli..
umur bru je 18 thn..
die skrg ni msih mnggu twrn UPU..
b4 this die skola kt SMKA Pedas..

9.ninth..
my younger brother..
nme die Muhammad Zulhazim Bin Zulkapli...
umur 17 thn..
kini blajar kt SMAD Klana Petra Ma'mur, Ampangan..
bkl menduduki SPM thn ni...

10.tenth..
my youngest brother..
his name is Muhammad Zulammar Bin Zulkapli..
umur dh 16 thn..
berskola di SMA Gemas..
sme skola dgn tmpt bag ude mangajar...
n ni la first time die msuk asrama...

11.n the last one..
eleventh..
my youngest sister...
nme Siti Farhani Bt Zulkapli..
umur bru 15 thn..
bljr kt SMK Dato' Haji Mohd Redza, Sikamat..
dkt je dgn rumh..
die sorg prefect skola..
bkl mnduduki PMR this year...

ok..
thats all..
My siblings...
My parents' lovely children..
hope we can be the most happiest family forever...
in this world n the hereafter..


kita tetap sahabat...

Khas buat Miss L..
sahabatku yg amat ku sayangi...
diriku kini sunyi..
tanpamu di sisi..
dirimu kurindui..
kerna tidak ku temui sehingga kini..
doakan diriku yg sendiri di sini..
nantikan kehadiran diriku ini..
cuma dirimu yg memahami..
luka di hati kini pulih kembali..
apabila kau terus-menerus memberi semangat pembakar diri..
terima kasih tulus dari hati..
ku harap kita tetap sahbat duniawi dan ukhrawi...

Love matters..

LOVE...
who know what love mean?
when we're in love..
no matter what happen..
we will try to survive..
together..
with our love one...
wherever we are..
we always want he/she stay by our side..
sharing problems..
trying to make us happy..
becoming an understanding person in our life..
can make us believe all of their words..
being the most responsible human in this world..
but...
we can't accept..
whenever he/she betraying on ourself..
whenever he/she try to lie..
pretending that nothing happen..
do whatever they want..
can't accept our words..
always make excuses..
do not trying to understand ourself..
and can't bring happiness to our life anymore.....

My Lovely Parents..

Ummi & Ayah terCINTA..

This is my parent...
Ayah :: Zulkapli Bin Abdul Rahman
Ummi :: Norzaidah Binti Ahmad Anuar

I love them so.........MUCH!!
This is because they have sacrificed their life 
for their children...
No matter what happen..
Whenever or wherever they are..
They always prays for us..
Wish for our happiness in our life..

I Love U..Ummi..Ayah..

video




Tuesday, March 22, 2011

HEART

different person have different problems of heart..
even though they have some similarities in their problems..
however,they must have solutions to all of these problems...
different problem, different solution..
in my opinion, you just have act natural..like nothing happen..
and the most important..smile always..
thats how i manage to cure my hurt heart..
thats not easy,dude..
but..you have to bare with it..

Share it